YATIRIM TEŞVİK SİSTEMİ YENİ KARARLAR ÖZET,30 Mayıs 2025 Cuma
TEŞVİK SİSTEMİ;
Türkiye Yüzyılı Kalkınma Hamlesi ve Sektörel Teşvik Sistemi uygulamaları ile bölgesel teşviklerden oluşur.
Türkiye Yüzyılı Kalkınma Hamlesi:
- Teknoloji Hamlesi Programı,
Teknoloji Hamlesi Programı kapsamında öncelikli ürün listesindeki ürünlere ya da teknolojilere yönelik yatırımlar desteklenebilir.
- Yerel Kalkınma Hamlesi Programı
Yerel Kalkınma Hamlesi Programı kapsamında bölgelerarası gelişmişlik farklarının azaltılması ve bölgelerin rekabet güçlerinin artırılması hedeflenmektedir.
- Stratejik Hamle Programı
Stratejik Hamle Programı kapsamında katma değeri yüksek, ülkemizin kritik ihtiyaçlarını karşılayacak, arz güvenliğini sağlayacak, dışa bağımlılığını azaltacak, uluslararası rekabet gücünü artıracak ve araştırma-geliştirme içeriği yüksek imalat sektörü yatırımları ile Dijital Dönüşüm Programı ve Yeşil Dönüşüm Programı kapsamındaki yatırımlar desteklenebilir.
Olmak üzere üç programdan oluşur ve bu uygulamalar kapsamında desteklenen yatırımlar bölgesel teşvikler ile aşağıdaki destek unsurlarından yararlandırılabilir.
- Gümrük vergisi muafiyeti.
- Katma Değer Vergisi (KDV) istisnası.
- Vergi indirimi.
- Faiz veya kâr payı desteği.
- Makine desteği.
- Yatırım yeri tahsisi.
- Sektörel Teşvik Sistemi:
- Öncelikli Yatırımlar Teşvik Sistemi,
Öncelikli Yatırımlar Teşvik Sistemi kapsamında EK 3 belirtilen yatırım konuları desteklenir.
Dijital Dönüşüm Programı veya Yeşil Dönüşüm Programı kapsamında desteklenmesine karar verilen yatırımlar.
- Hedef Yatırımlar Teşvik Sistemi,
olmak üzere iki teşvik sisteminden oluşur ve bu uygulamalar kapsamında desteklenen yatırımlar bölgesel teşvikler ile aşağıdaki destek unsurlarından yararlandırılabilir.
- Gümrük vergisi muafiyeti.
- KDV istisnası.
- Vergi indirimi.
- Faiz veya kâr payı desteği.
- Yatırım yeri tahsisi.
- Bölgesel Yatırımlar Teşvik sistemi,
Bölgesel Teşvikler: Türkiye Yüzyılı Kalkınma Hamlesi ve Sektörel Teşvik Sistemi kapsamında desteklenen yatırımlar, İLAVE olarak yatırım bölgesine göre aşağıdaki destek unsurlarından yararlandırılır.
- Sigorta primi işveren hissesi desteği.
- Sigorta primi desteği (6 ncı bölgede gerçekleştirilecek yatırımlar için).
- Böylece yatırımlar hem projeye hem coğrafi konuma bağlı olarak farklılaştırılmış şekliyle desteklenir.
- AYRICA desteklerden yararlanacak yatırımların bu Karara ekli Ek-3’te belirtilen yatırım konularına yönelik olması ve bu konular için belirtilen şartları sağlaması gerekir.
Türkiye Yüzyılı Kalkınma Hamlesi, Dijital Dönüşüm Programı, Yeşil Dönüşüm Programı ve Öncelikli Yatırımlar Teşvik Sisteminde sayılan “sanayi sicil belgesine sahip mevcut tesislerde , yapılacak deprem veya yangın riskine karşı yapılan yatırımlar” için bu şart aranmayacaktır.
Hedef Yatırımlar Teşvik Sistemi kapsamında desteklenen; elektrik üretimi yatırımları, elektrik enerjisi dağıtım yatırımları, elektrik enerjisi depolama yatırımları ve ana şebeke üzerinden gaz yakıtların dağıtımı konusundaki yatırımlar ile İstanbul ilinde gerçekleştirilecek yatırımlar vergi indirimi desteğinden yararlanamaz.
Hedef Yatırımlar Teşvik Sistemi kapsamında sadece 4 üncü, 5 inci ve 6 ncı bölgelerde gerçekleştirilecek yatırımlara faiz veya kâr payı desteği sağlanır. Elektrik üretimi yatırımları, elektrik enerjisi dağıtım yatırımları, elektrik enerjisi depolama yatırımları ile ana şebeke üzerinden gaz yakıtların dağıtımı konusundaki yatırımlara faiz veya kâr payı desteği sağlanmaz.
UYGULAMALAR
- Makine desteği
Karara göre, talep edilmesi halinde, Türkiye Yüzyılı Kalkınma Hamlesi kapsamında desteklenen yatırımlar için düzenlenen teşvik belgesinin yatırım süresi içinde temin edilen ve diğer masraflar hariç sadece makine ve teçhizatın birim fiyatı 2 milyon Türk Lirası ve üzerinde olan makine ve teçhizat bedelinin %25’ i yatırımcıya bütçe kaynaklarından ödenecektir.
- Makine desteği tutarı;
- a) Teknoloji Hamlesi Programı ve Yerel Kalkınma Hamlesi Programı kapsamında desteklenmesine karar verilen yatırımlarda sabit yatırım tutarının %15’ini aşmamak kaydıyla 240 milyon TL’yi,
- b) Stratejik Hamle Programı kapsamında desteklenmesine karar verilen yatırımlarda sabit yatırım tutarının %15’ini aşmamak kaydıyla 180 milyon TL’yi,
geçemeyecektir.
Makine desteğinden faydalandırılan yatırımlara faiz veya kâr payı desteği sağlanmayacaktır.
- Vergi indirimi
Bu Karar kapsamında desteklenen yatırımlarda, 5520 sayılı Kanunun 32/A maddesi çerçevesinde gelir veya kurumlar vergisi;
Teknoloji Hamlesi Programı ve Yerel Kalkınma Hamlesi Programı kapsamında desteklenmesine karar verilen yatırımlarda %50 yatırıma katkı oranı,
Stratejik Hamle Programı kapsamında desteklenmesine karar verilen yatırımlarda %40 yatırıma katkı oranı,
Öncelikli Yatırımlar Teşvik Sistemi kapsamında desteklenmesine karar verilen yatırımlarda %30 yatırıma katkı oram,
Hedef Yatırımlar Teşvik Sistemi kapsamında desteklenmesine karar verilen yatırımlarda %20 yatırıma katkı oranı,
üzerinden hesaplanan yatırıma katkı tutarına ulaşıncaya kadar %60 indirimli olarak uygulanır.
Yatırımcının diğer faaliyetlerinden elde edilen kazançlarına, bu maddeye göre hesaplanacak yatırıma katkı tutarının %50’sini geçmemek üzere 5520 sayılı Kanunun 32/A maddesinde belirtilen usulde indirimli gelir veya kurumlar vergisi uygulanabilir.
Firma tescil tarihi teşvik belgesi düzenlenmesi için yapılan müracaat tarihinden en fazla bir yıl öncesinde olan yatırımcılar, talep etmeleri halinde vergi indirimi desteğinden faydalanmamak kaydıyla;
Türkiye Yüzyılı Kalkınma Hamlesi kapsamında desteklenmesine karar verilen komple yeni yatırımlarda, faiz veya kâr payı desteği ya da makine desteği için belirlenmiş olan desteğin sabit yatırıma oranına 5 puan ve azami tutara 60 Milyon TL eklenmek suretiyle,
Öncelikli Yatırımlar Teşvik Sistemi kapsamında desteklenmesine karar verilen komple yeni yatırımlarda, faiz veya kâr payı desteği için belirlenmiş olan desteğin sabit yatırıma oranına 2 puan ve azami tutara 6 Milyon TL eklenmek suretiyle,
Hedef Yatırımlar Teşvik Sistemi kapsamında desteklenmesine karar verilen komple yeni yatırımlarda, faiz veya kâr payı desteği için belirlenmiş olan desteğin sabit yatırıma oranına 2 puan ve azami tutara 2 Milyon 400 Bin TL eklenmek suretiyle Faydalanabilir.
ÖZET VERGİ DESTEGİ;
Hamleler de %50 yatırıma katkı oranı
Stratejik hamlede % 40 katkı oranı
Öncelikli yatırımlarda %30 katkı oranı
Hedef yatırımlarda % 20 katkı oranı
- Sigorta primi işveren hissesi desteği
Tamamlama vizesi yapılmış teşvik belgesinde kayıtlı istihdamı aşmamak kaydıyla;
Komple yeni yatırımlarda, teşvik belgesi kapsamında gerçekleşen yatırımla sağlanan,
Diğer yatırım cinslerinde, yatırımın tamamlanmasını müteakip, yatırıma başlama tarihinden önceki son altı aylık dönemde teşvik belgesi kapsamında gerçekleşen yatırımla ilave edilen istihdam için ödenmesi gereken sigorta primi işveren hissesinin asgari ücrete tekabül eden kısmının 6 ncı bölgede gerçekleştirilen yatırımlar için tamamı, diğer bölgelerde gerçekleştirilen yatırımlar için %50’si Bakanlık bütçesinden karşılanır,
Sigorta primi işveren hissesi desteği aşağıda belirtilen sürelerde uygulanır.
Bölgeler | Uygulama Süresi |
1 | —– |
2 | 1 yıl |
3 | 2 yıl |
4 | 4 yıl |
5 | 8 yıl |
6 | 12 yıl |
Türkiye Yüzyılı Kalkınma Hamlesi kapsamında desteklenen yatırımlar için bu destek 6 ncı bölgede 12 yıl, diğer bölgelerde 8 yıl süreyle uygulanır.
Sektörel teşvik sistemi kapsamında desteklenen yatırımlar için, yatırımın karakteristiği gereği muhtelif illerde gerçekleştirilecek yatırımlara sigorta primi işveren hissesi desteği ve sigorta primi desteği sağlanmaz.
Gemi inşa yatırımlarında tamamlama vizesi şartı aranmaksızın belge konusu geminin yapımında istihdam edilen işçiler için ödenmesi gereken sigorta primi işveren hissesinin asgari ücrete tekabül eden kısmı Bakanlıkça karşılanabilir
Aynı işyeri sicil numarasına sahip yatırımcıya ait yatırım teşvik belgeleri kapsamındaki sigorta primi işveren hissesi desteği uygulamaları belge bazında ayrı ayrı uygulanır, birleştirme yapılmaz.
Sosyal Güvenlik Kurumuna yapılacak aktarımlarla ilgili usul ve esaslar Bakanlık tarafından belirlenir.
- Faiz desteği uygulaması
Bakanlıkça da uygun görülmesi halinde ilk kredinin kullanım tarihinden itibaren azami beş yıl için ödenmek kaydıyla bütçe kaynaklarından karşılanabilir.
Kredi kullanım tarihindeki bir hafta vadeli repo ihale faiz oranları dikkate alınarak destek ödemesi yapılır. Ancak, vade tarihlerindeki TCMB’nin bir hafta vadeli repo ihale faiz oranlarının, kredinin kullanım tarihinde geçerli olan bir hafta vadeli repo ihale faiz oranının altına düşmesi halinde, vade tarihlerindeki bir hafta vadeli repo ihale faiz oranları dikkate alınarak destek ödemesi yapılır.
Faiz veya kâr payı desteği içeren teşvik belgelerine konu yatırımlardan finansal kiralama yöntemiyle gerçekleştirilecek olanlar için de faiz veya kâr payı ödemelerini içeren itfa planı yapılması kaydıyla aynı şartlarla faiz veya kâr payı desteği öngörülebilir.
- Faiz veya kâr payı desteği tutarı,
- Teknoloji Hamlesi Programı ve Yerel Kalkınma Hamlesi Programı kapsamında desteklenmesine karar verilen yatırımlarda sabit yatırım tutarının %20’sini aşmamak kaydıyla 240 milyon TL’yi,
- Stratejik Hamle Programı kapsamında desteklenmesine karar verilen yatırımlarda sabit yatırım tutarının %15’ini aşmamak kaydıyla 180 milyon TL’yi,
- Öncelikli Yatırımlar Teşvik Sistemi kapsamında desteklenmesine karar verilen yatırımlarda sabit yatırım tutarının %10’unu aşmamak kaydıyla 24 milyon TL’yi,
- Hedef Yatırımlar Teşvik Sistemi kapsamında desteklenmesine karar verilen yatırımlarda sabit yatırım tutarının %10’unu aşmamak kaydıyla 12 milyon TL’yi, geçemez.
ÖZET FAİZ DESTEĞİ:
- Hamle ve yerel hamlede 20 puan , toplam tutarın %40 ına kadar.
- Stratejik hamle 15 puan , toplam tutarın %30 una kadar.
- Öncelikli yatırımlar için 12,5 puan , toplam yatırım tutarının %25 ine kadar.
- 4 üncü, 5 inci ve 6 ncı bölgelerde gerçekleştirilecek hedef yatırımlar için 12,5 puanı geçmemek üzere %25’ine tekabül eden puanı,
- Makine desteğinden faydalandırılan yatırımlara faiz veya kâr payı desteği sağlanmayacaktır.
Ek-4’te yer alan makine ve teçhizat için faiz veya kâr payı desteği ile makine desteğinden faydalanma kapsamı ve koşulları tebliğ ile belirlenir.
- Sigorta primi desteği
6 ncı bölgede teşvik belgesi kapsamında gerçekleştirilecek yatırımla sağlanan ilave istihdam için, tamamlama vizesi yapılan teşvik belgesinde kayıtlı ilave istihdam sayısını aşmamak kaydıyla, işveren tarafından Sosyal Güvenlik Kurumuna ödenmesi gereken sigorta primi işçi hissesinin asgari ücrete tekabül eden kısmı, tamamlama vizesinin yapılmasını müteakip 10 yıl süreyle işveren adına Bakanlık bütçesinden karşılanabilir.
- 2/2023 tarihinde meydana gelen depremlerden etkilenen ilçelerde uygulama
6/2/2023 tarihinde meydana gelen depremler dolayısıyla genel hayata etkili afet bölgesi kabul edilen ve 2018/11201 sayılı Cazibe Merkezleri Programı Kapsamında Yatırımların Desteklenmesi Hakkında Kararın ek-2’ sinde belirtilen ilçelerde yapılacak yatırımlar için 31/12/2026 tarihine kadar yapılacak müracaatlara istinaden düzenlenen teşvik belgeleri kapsamında 6 ncı bölgede uygulanan destekler aynı oran, miktar, süre ve şartlarda sağlanır. Bu kapsamda desteklenecek imalat sanayii yatırımları (NACE Rev.2.1 kodları: 10-32 arası ve 38.2) için 5 inci maddenin birinci fıkrasında belirtilen şart aranmaz.
- Cazibe Merkezleri Programı kapsamında yer alan illerde uygulama
2018/11201 sayılı Kararın ek-inde belirtilen illerde yer alan organize sanayi bölgeleri ve endüstri bölgeleri ile Sivas Demirağ Organize Sanayi Bölgesinde yapılacak imalat sanayii yatırımları (NACE Rev.2.1 kodları: 10-32 arası ve 38.2) için, 31/12/2026 tarihine kadar yapılacak müracaatlara istinaden düzenlenen teşvik belgeleri kapsamında 6 ncı bölgede uygulanan destekler aynı oran, miktar, süre ve şartlarda sağlanır.
DEVİR ve SATIŞ:
Tamamlama vizesi yapılmış veya yapılmamış ancak tamamlama vizesi için Bakanlığa yapılan müracaat tarihinden itibaren 2 yılını doldurmamış sabit kıymetlerin satışı izine bağlıdır. Talebe konu sabit kıymete sağlanan destekler geri alınarak satışa izin verilebilir.
Tamamlama vizesi yapılmış olması şartı nedeniyle (müracaat tarihi itibari ile) 2 yılını doldurmuş sabit kıymetin satışında desteklerden geri alınmaz.
Yatırımcının birkaç belgesi varsa; diğer belgeye devri makinenin devir olan teşvik belgesinin süresi içinde olması ve yatırımla uyumlu olması halinde uygun görülebilir. Sadece fazladan faydalanılan destekler geri alınır.
YATIRIMLARDA ARANACAK ŞARTLAR
Desteklerden yararlanacak yatırımların ek-3’te belirtilen yatırım konularına yönelik olması ve bu konular için belirtilen şartları sağlaması gerekir.
Türkiye Yüzyılı Kalkınma Hamlesi, Dijital Dönüşüm Programı, Yeşil Dönüşüm Programı ve 9 uncu maddenin birinci fıkrasının (v) bendi kapsamında desteklenen yatırımlar için bu şart aranmaz.
Asgari sabit yatırım tutarının ayrıca belirtilmemiş olduğu hallerde yatırımların destek unsurlarından yararlanabilmesi için
- 1 inci ve 2 nci bölgelerde 12 milyon TL,
- diğer bölgelerde (3,4,5,6 ) ise 6 milyon TL olması gerekir.
- Finansal kiralama yöntemiyle yapılacak yatırımlarda finansal kiralamaya konu makine ve teçhizata ait toplam tutarın her bir finansal kiralama şirketi için asgari 3 milyon TL olması gerekir.
- Stratejik Hamle Programı kapsamında desteklenecek yatırımlarda aranacak asgari sabit yatırım tutarı yüksek teknolojili ürünlerin üretimine yönelik yatırımlar için 100 milyon TL, diğer yatırımlar için ise 200 milyon TL’dir.
- Teknoloji Hamlesi Programı kapsamında yayımlanan öncelikli ürün listesinde belirtilen yüksek teknolojili ürünlerin üretimine yönelik yatırımlar ile asgari 500 milyon TL tutarındaki yüksek teknolojili ürünlerin üretimine yönelik yatırımlar.
- İstanbul ilinde gerçekleştirilecek olan yatırımlar hariç olmak üzere; Teknoloji Hamlesi Programı kapsamında yayımlanan öncelikli ürün listesinde belirtilen orta yüksek teknolojili ürünlerin üretimine yönelik yatırımlar ile asgari 1 milyar TL tutarındaki orta yüksek teknolojili ürünlerin üretimine yönelik yatırımlar
Bu Karar kapsamında 31/12/2030 tarihine kadar yapılacak olan teşvik belgesi müracaatları değerlendirilir.
YENİDEN DEGERLEME V E SINIRLAR
Teşvik belgesi kapsamında sağlanan KDV istisnası, gümrük vergisi muafiyeti, vergi indirimi, faiz veya kâr payı desteği ve makine desteğinin faydalanma yılı esas alınarak yeniden değerleme oranı ile hesaplanan toplam değeri, yeniden değerleme oranı dikkate alınarak hesaplanmış gerçekleşen sabit yatırım tutarını geçemeyecektir.
Bu Karar ve eklerinde yer alan Türk Lirası cinsindeki tutarlar her yıl, bir önceki yıla ilişkin yeniden değerleme oranı dikkate alınarak takvim yılı başından geçerli olmak üzere güncellenecektir.
MEVCUT BELGE SAHİPLERİ VE GEÇİŞ HÜKÜMLERİ
Bu Kararın yürürlüğe girdiği tarihten önceki kararlara istinaden düzenlenen teşvik belgeleri ile ilgili uygulamalara, teşvik belgesinin dayandığı karar ve ilgili diğer kararlar çerçevesinde devam olunacaktır.
Daha önceki kararlara istinaden düzenlenen teşvik belgeleri kapsamında temin edilen makine ve teçhizatın bu Karara istinaden düzenlenen teşvik belgesine devri yapılamayacaktır. Ancak, mevzuat düzenlemesi ya da ortaklık yapısı değişikliği nedeniyle yatırımın bağımsız üretim bölümlerine bölünmesi nedeniyle bölünen kısmın bu Karar kapsamında yeni bir teşvik belgesine devredilmesine, varsa fazladan faydalanılan desteğin geri alınması kaydıyla izin verilebilecektir.
Bu Karar kapsamında desteklenmeyen yatırım konularında daha önceki kararlara istinaden düzenlenmiş ve tamamlama vizesi yapılmamış teşvik belgelerine ilişkin kapasite artışına yol açacak makine ve teçhizat ilavesi yapılamayacaktır.
TEŞVİK BELGESİ BAŞVURULARI
Kararın yayım tarihinden önce yapılan başvurular eski karar (2012/3305) kapsamında değerlendirilecektir.
SÜRE SINIRLARI VE GEÇERLİLİK
9903 sayılı Karar, 31.12.2030 tarihine kadar yapılacak başvurular için geçerli olacaktır.
Kararın bazı maddeleri (5. madde 11-14. fıkralar) 01.01.2026 tarihinde, diğer maddeler ise yayımı tarihinde yürürlüğe girmiştir.
Not; Alt bölge destekleri ve kullanılmış makine gümrüksüz ithali ( ek 4 hariç )uygulama devam ediyor.
Not; Alt bölge destekleri ve kullanılmış makine gümrüksüz ithali ( ek 4 hariç )uygulama devam ediyor.
BÖLGESEL TEŞVİK HARİTASI YENİLENDİ
Bölgeler arası değişen iller; EK 2
iller | eski bölgesi | yeni bölgesi |
Mersin | 3. bölgeden | 2 bölgeye |
Tekirdag | 1 bölgeden | 2 .bölgeye |
Bilecik | 2 bölgeden | |
|
| |
Karabük | 2 bölgeden 3 bölgeye | |
Kırıklareli | ||
Nevşehir | 4 bölgeden | 3 bölgeye |
Bartın | 4 bölgeden | 5 bölgeye |
Hatay | 4 bölgeden | 5 bölgeye |
Gümüşhane | 5 bölgeden | 6 bölgeye |







Öncelikli Yatırım Konuları
-
Dijital Dönüşüm Programı veya Yeşil Dönüşüm Programı kapsamında desteklenmesine karar verilen yatırımlar,
-
Teknoloji Hamlesi Programı kapsamında yayımlanan öncelikli ürün listesinde belirtilen yüksek teknolojili ürünlerin üretimine yönelik yatırımlar ile asgari 500 milyon TL tutarındaki yüksek teknolojili ürünlerin üretimine yönelik yatırımlar,
-
İstanbul ilinde gerçekleştirilecek olan yatırımlar hariç olmak üzere; Teknoloji Hamlesi Programı kapsamında yayımlanan öncelikli ürün listesinde belirtilen orta yüksek teknolojili ürünlerin üretimine yönelik yatırımlar ile asgari 1 milyar TL tutarındaki orta yüksek teknolojili ürünlerin üretimine yönelik yatırımlar,
-
Müteharrik karakterli yatırımlar hariç olmak üzere; 6’ncı bölgede yapılan yatırımlar, Geçici 3. Madde ve Geçici 4. Madde (Cazibe Merkezleri Programı) kapsamında değerlendirilen yatırımlar,
-
Savunma Sanayii Başkanlığından alınacak proje onayına istinaden gerçekleştirilecek savunma alanındaki yatırımlar,
-
İmalat sanayi işletmelerinin öz tüketimine yönelik olarak gerçekleştirilecek enerji üretimi faaliyeti kapsamında ve bağlantı anlaşmasındaki sözleşme gücü ile sınırlı olmak kaydıyla; güneş enerjisine dayalı elektrik üretim tesisi yatırımları ile rüzgâr enerjisine dayalı elektrik üretim tesisi yatırımları,
-
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı tarafından düzenlenen geçerli bir maden işletme ruhsatı ve izni kapsamında, 3213 sayılı Maden Kanunu’nun 2’nci maddesinin 4-b grubunda yer alan madenlerin girdi olarak kullanıldığı elektrik üretimi yatırımları,
-
Nükleer enerji santrali yatırımları,
-
Asgari 500 milyon TL tutarındaki sıvılaştırılmış doğal gaz (LNG) yatırımları ve yer altı doğal gaz depolama yatırımları,
-
Maden istihraç yatırımları ve/veya maden işleme yatırımları,
-
Maden Kanunu’na istinaden düzenlenmiş geçerli Arama Ruhsatı veya Sertifikasına sahip yatırımcıların ruhsatlı sahalarında yapacağı maden arama yatırımları,
-
Ar-Ge yatırımları,
-
Ar-Ge merkezi veya tasarım merkezlerinde yürütülen Ar-Ge veya tasarım projeleri ile ilişkili İstanbul ili dışındaki yatırımlar,
-
Teknolojik Ürün Deneyim Belgesi düzenlenmiş ürünlerin üretimine yönelik yatırımlar,
-
Orta yüksek teknolojili ve yüksek teknolojili ürünlere yönelik test merkezi yatırımları ile ihracatçı birliklerinin dış ticareti desteklemek amacıyla yapacakları test merkezi yatırımları,
-
Asgari yatırım tutarı şartı aranmaksızın ihtisas serbest bölgelerinde gerçekleştirilecek yazılım ve bilişim ürünleri üretimi yatırımları,
-
Tebliğ ile belirlenen teknik şart ve standartları karşılayan ve asgari 3 MW kurulu güç şartını sağlayan veri merkezi yatırımları,
-
Tebliğ ile belirlenen teknik şart ve standartlara göre hizmet veren veri merkezlerinde bulut hizmeti sağlayıcıları tarafından yapılacak asgari 200 milyon TL tutarındaki yatırımlar,
-
Çevre İzin ve Lisans Yönetmeliği kapsamında Çevre Lisansına tabi yatırımlar,
-
Demiryolu, denizyolu veya havayolu ile taşımacılık yatırımları,
-
Yük taşımacılığına yönelik liman yatırımları (yat limanı ve marina hariç),
-
Kültür ve Turizm Koruma ve Gelişim Bölgelerinde, Turizm Merkezlerinde, Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın bağlı/ilgili alan başkanlıkları sınırları içerisinde veya termal turizm konusundaki turizm konaklama yatırımları,
-
Özel sektör tarafından gerçekleştirilecek kreş ve gündüz bakım evleri, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise eğitim yatırımları ile hava araçlarının kullanım, tamir ve bakımına yönelik eğitim yatırımları,
-
Asgari 100 kişi ve üzeri kapasiteli yaşlı ve/veya engelli bakım merkezleri,
-
Lisanslı depoculuk yatırımları,
-
25 dekar ve üzeri, yurtiçinde üretilen sera teknolojilerini ihtiva eden otomasyona dayalı (bilgisayar kontrollü iklimlendirme, sulama, gübreleme ve ilaçlama sistemi ihtiva eden) topraksız sera yatırımları,
-
Sanayi sicil belgesine sahip mevcut tesislerde yapılacak deprem veya yangın riskine karşı yapılan yatırımlar,
-
Sanayi Genel Müdürlüğü’nden alınacak uygunluk yazısına istinaden gerçekleştirilecek afet teknolojileri alanındaki yatırımlar.
Diğer Kritik Noktalar
Asgari yatırım tutarı:
- Bölge 1–2: ≥ 12 milyon TL
- Bölge 3–6: ≥ 6 milyon TL
- Stratejik yatırımlar: 100–200 milyon TL arasında değişir
- Geçici madde: Deprem bölgesindeki yatırımlar için 6. bölge destekleri, 2026 sonuna kadar devam edecek
- Yürürlük tarihi: 30 Mayıs 2025
- Tam geçiş: 1 Ocak 2026 itibariyle tüm uygulamalar aktif olacak. ( Madde 35- Bu Kararın; 5inci maddesinin on birinci, on ikinci, on üçüncü ve on dördüncü fıkraları 1/1/2026 tarihinde yürürlülüğe geçecek)
- Sona erme: 31 Aralık 2030
Yatırımlarınızı teşviksiz yapmayın; sadece teşvik için yatırım yapmayın.
Daha fazla bilgi almak ve profesyonel destek için bizimle iletişime geçebilirsiniz.
📞 444 30 80
📧 info@formdanismanlik.com.tr
🌐 www.formdanismanlik.com.tr/iletisim/
Kıdemli Yatırım Teşvik Uzmanı
Sait HASIRCI